Projekt szkoleniowy „ Wzrost jakości opieki medycznej na Warmii i Mazurach przez wsparcie szkoleniowe NZOZ”
Działanie 8.1 Rozwój pracowników i przedsiębiorstw w regionie, jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekt był realizowany w ramach umowy podpisanej z Wojewódzkim Urzędem Pracy
Przedsięwzięcie skierowane jest do przedsiębiorstw z województwa warmińsko-mazurskiego, działających w obszarze służby zdrowia. Jednym z nich jest Przychodnia Lekarska ELMED z siedzibą w Szczytnie, niepubliczny zakład opieki zdrowotnej, prowadzący podstawową i specjalistyczna opiekę medyczną oraz Szpital Pomocy Maltańskiej w Olsztynie udzielającym świadczeń z zakresu opieki długoterminowej wobec osób przewlekle chorych.
Celem ogólnym projektu jest zwiększenie do sierpnia 2011r jakości świadczonych usług medycznych w ww. placówkach przez podniesienie umiejętności zawodowych ich pracowników.
Cele szczegółowe:
§ zwiększenie umiejętności radzenia sobie ze stresem i zachowań asertywnych
§ poprawa umiejętności interpersonalnych w zakresie komunikacji i współpracy w zespole wśród pracowników
§ podniesienie umiejętności w zakresie posługiwania się językiem angielskim i językiem migowym
§ zwiększenie kompetencji w zakresie udzielania pierwszej pomocy
§ nabycie umiejętności komunikacji z pacjentem i jego rodziną
§ poprawa warsztatu pracy pielęgniarek z wykorzystaniem metody superwizji
§ zwiększenie możliwości wykorzystania potencjału pracowników, dzięki nabyciu przez kadrę kierowniczą wiedzy w zakresie coachingu
Pracownicy Szpitala Pomocy Maltańskiej w Olsztynie, w terminie styczeń 2011r. – lipiec 2011r., wezmą udział w następujących szkoleniach:
§ asertywność
§ radzenie sobie ze stresem
§ współpraca w grupie, budowanie zespołu, komunikacja interpersonalna
§ praca z pacjentem i jego rodziną
§ rozwiązywanie problemów w pielęgniarstwie metodą superwizji
§ moduł szkoleniowy dla kadry kierowniczej ze strategii zarządzania: coaching
Wartością dodaną projektu będzie podniesienie standardu świadczonych usług przez firmy, wzrost zadowolenia pacjentów i ich rodzin, co bezpośrednio przełoży się na poprawę pozytywnego postrzegania przez otoczenie, a co za tym idzie wzrost ich pozycji na rynku usług medycznych. Realizacja szkoleń i doradztwa zwiększy wiedzę i kompetencje pracowników, podniesie ich samoocenę, co przełoży się na poprawę funkcjonowania wybranych obszarów firmy i w dalszej perspektywie na wzrost konkurencyjności na rynku. Osiągnięcie rezultatów i produktów przyczyni się do realizacji celów projektu, gdyż pracownicy z firm objętych wsparciem zostaną wyposażeni w wiedzę zgodną z potrzebami firm i podnoszącą ich umiejętności i kwalifikacje zawodowe.
Projekt realizowany był w terminie XI.2010r. – VIII.2011r.